dijous, 23 de març de 2017

01/01/2014

REGISTRE D'ANIMALS DE COMPANYIA

Foto

Les persones que tenen gossos, gats o fures (tots tres considerats animals de companyia) han de censar-los a l'ajuntament del municipi de la residència habitual dels animals. Identificar i censar els animals de companyia és obligatori.

Informació addicional

El termini màxim és de tres mesos des del naixement de l’animal i de trenta dies des de la data d’adquisició o del canvi de residència. Igualment, s’ha de comunicar qualsevol canvi en la tinença (canvi de domicili, defunció, etc.). Abans de la inscripció en el cens municipal, un veterinari ha d'haver identificat l'animal amb un microxip. Per donar-los d’alta cal presentar: - Cartilla sanitària de l’animal. - DNI del propietari - Acreditació de la identificació de l’animal. - En cas de gossos potencialment perillosos, també cal aportar la pòlissa d’assegurança civil per danys a tercers, on constin les dades identificatives del gos. No inscriure un gos, un gat o una fura en el registre municipal es considera una infracció lleu.